Cautare Avansata
Tip de Anvelopa:
Marime Anvelopa:
/
Indice Viteza:
Producator:
Cauta

Informatii tehnice

Marcaje pe flancul anvelopei

P - turism
215 - latimea anvelopei in mm
65 - raportul inaltimii fata de latime (raportul de inaltime)
R - radial
15 - diametrul rotii in inci
96V - indicele de sarcina si simbolul de viteza
M+S - noroi si zapada
* - conditii aspre de ninsoare


Treadware 220 Traction A Temperature A - gradele de uzura a benzii de rulare, de tractiune si de temperatura.

Iata alte cateva marcaje pe care le puteti gasi pe flancul anvelopei:

  • M+S (prezente si ca M&S sau M-S) indica faptul ca pneul are proprietati pentru toate anotimpurile. Veti gasi aceasta mentiune pe aproape toate pneurile pentru toate anotimpurile si pentru iarna. Anvelopele de vara nu vor avea aceasta mentiune.
  • (semnul  *) indica o categorie conditii aspre de ninsoare    Severe Snow Conditions. Pneurile care poarta acest simbol vor oferi performante superioare pe zapada fata de anvelopele care poarta simbolul M+S. Acestea sunt cele mai sigure pneuri pentru orice fel de rulare in conditii de iarna. Unele statiuni de schi nici macar nu va vor lasa sa urcati pe muntii din ele daca nu aveti acest simbol pe anvelope.
  • DOT inseamna Departamentul (Ministerul) Transporturilor. Codul  digit code 10, 11 sau 12 care apare dupa mentiunea DOT ofera informatii cum ar fi saptamana si anul in care a fost produs pneul, precum si producatorul, fabrica, linia de fabricatie si dimensiunea. Primele doua litere desemneaza producatorul pneului si codul fabricii. A treia, a patra si a cincea litera reprezinta codul dimensiunii pneului. Ultimele trei sau patru cifre (4 cifre pentru anii de dupa 2000) inseamna anul fabricatiei anvelopei. Primele doua cifre ale codului datei reprezinta saptamana, iar ultimele 1 sau doua cifre, anul.
  • Presiunea maxima de umflare este presiunea cea mai mare presiune de umflare pe care o poate suporta pneul. Cu toate acestea, aceasta nu este presiunea de umflare recomandata. Presiunile de umflare ar trebui sa nu fie niciodata mai mici decat presiunea recomandata sau peste presiunea maxima marcata pe flanc.

                                       Importanta echilibratului

  • Rotiile neechilibrate cauzeaza vibratii care duc la oboseala soferului,la uzura neregulata si prematura a caucicului si,de asemenea,la uzura nedorita a suspensiei automobilului.Iata de ce o roata echilibrata face diferenta intre un condus placut sau unul dezastruos.
  • Putem spune ca un vehicul este echilibrat in mod corespunzator atunci cand toate componentele de suspensie sau de directie sunt fara defecte si cand ansamblurile de anvelope sau de roti ruleaza drep si corect.
  • De asemenea,dezechilibrul rotilor poate fi de 2 feluri:
  • Dezechilibrul static:are loc atunci cand exista un punct greu sau usor in anvelopa.In acest caz,anvelopa nu se rostogoleste uniform,iar anvelopa si janta sunt supuse unei miscari in sus si in jos.
  • Dezechilibrul dinamic:are loc atunci cand exista o greutate inegala pe una sau pe ambele laturi ale liniei mediane laterale a ansamblului anvelopa/janta.Acest dezechilibru va cauza o miscare dintr-o parte in alta a rotilor.
  • Din fericire,masinile de echilibrat ghideaza mecanicul exact catre locul in care trebuie aplicata contragreutatea pe janta.
  • Cand trebuie sa echilibrati rotile?
  1. Daca simtiti vibratii in volan:
  2. La fiecare schimbare a anvelopelor;
  3. La repararea unei pene de cauciuc;
  4. Daca un mecanic depisteaza o uzura anormala.
  • O roata neechilibrata scurteaza viata sistemului de rulare,directiei si al suspensiei.Daca simtiti vibratii in volan care incep de regula de la 80-90km/h si cresc in amplitudine,si/sau frecventa odata cu cresterea vitezei,atunci trbuie sa verificati echilibratul rotilor.
  • SFAT:Daca simtiti vibratii in volan la viteze intre 90-110km/h,trebuie sa echilibrati rotile de pe FATA.Daca simtiti vibratii in scaunul soferului,trebuie sa echilibrati rotile de pe SPATE.
  • Cum se face echilibrarea rotilor?
  1. La montarea unei anvelope pe janta,doua unitati usor imperfecte sunt imbinate pentru a forma un ansamblu.Sansele ca acest ansamlu sa aiba o distributie absolut precisa a greutatii in jurul centrelor sale radiale si laterale sunt practic inexistente.Asadar,pentru a echilibra roata,tehnicianul o monteaza pe o masina de echilibrat,care invarte roata pentru a localiza partile mai grele ale ansamblului.Apoi,sistemul de echilibrare ghideaza tehnicianul sa amplaseze contragreutati pe suprafata jantei pentru a compensa dezechilibrul.Aceste greutati ajuta echilibrarea anvelopei la toate vitezele
  • Care este deosebirea dintre geometrie si echilibrarea rotilor?
  1. Se face deseori confuzie intre geometri si echilibrarea anvelopelor.Reglare pararelismului sau geometria vehicului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redeveni perpendiculare pe sol si paralele intre ele.In schimb,echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a caura vibratii ale vehiculului la anumite viteze.

    Masina de intrepata jante si roluit

  • Cand este necesar sa indreptam jantele?

  1. Janta sufera deformari in urma impactului cu bordurile,gropile sau alte obstacole prezente pe carosabil.In acest mod,rotile ajung sa se dezechilibreze iar continuarea rularii in aceste conditii duce la uzura neuniforma a anvelopelor si la scurtarea de viata a acestora.Asadar,este recomandat  ca operatia de indreptat jante sa se faca periodic sau imediat ce apar *batai* sau *vibratii ale volanului*,indiferent daca acestea sunt sunt jante din aliaj.aluminu,tabla sau otel.

  2. De asemenea,este bine ca integritatea jantei sa fie verificata inainte de a se efectua operatia de echilibrare a rotilor.

  • Jantele de aliaj vs. jantele de otel:

  • Daca va intrebati care este diferenta intre jantele de aliaj si cele de otel,trebuie sa stiti ca ambele au avantaje si dezavantaje:

  • Jantele de aliaj:

  1. reprezinta un plus din punct de vedere estetic;

  2. au o precizie de fabricatie foarte buna;

  3. sunt mai usoare decat jantele de otel;

  4. au o rezistenta si o durabilitate mai mare;

  5. ajuta la franare;

  6. necesita o ingrijire speciala(mai ales pe timpul iernii)pentru a evita actiunea nociva a materialelor antiderapante,a prafului sau a noroiului.

  • Jantele de otel:

  1. satisfac cerintele soferilor care vor un set de roti de iarna la un pret cat mai bun;

  2. pot fi gasite in doua variante de finisaje(negru sau metalizat)

  3. modificarea aspectului se face usor si relativ ieftin prin inlocuirea capacelor protectoare;

  4. sunt mai ieftine decat jentile de aliaj datorita costului mai mic pentru materiale si manopera.

  • Cun se face indreptarea jantelor?

  1. Modalitatea prin care se realizeaza indreptarea jantelor depinde de maaterialul din care sunt facute acestea.Indreptarea jantelordin tabla/otel se face prin deformare la rece,iar uneori,la jantele din aliaj/aluminiu este necesara o incalzire,nu mai mult de 140C(dupa aceasta temperatura,in momentul racirii apar tensiuni permanente in material).Pentru siguranta dumneavoastra,va recomandam ca operatiuniile de indreptat jante sa fie executate intr-un Service Roti(vulcanizare) specializat,autorizat RAR,de catre un personal calificat si cu masini si ustensile adecvate.

  • Cat dureaza operatiunea de intreptare a jantelor?

  1. Indreptarea unei jante din aliaj poate dura intre 5 si 45 de minute in functie de lovitura si de marimea zonei incalzite.


    Montare-demontare anvelopei

  • Montarea/demontarea anvelopei este o operatiune care trebuie realizata de profesionisti,atat in cazul inlocuirii unei anvelope uzate cat si in cazul uneia crapate.

  • In acest mod va asigurati ca:

  1. se respecta regulile constructorului si reglementarile legale privind alegerea anvelopelor:structura,dimensiune,indice de viteza si sarcina,categorie;

  2. se efectueaza o observare prealabila a aspectului exterior si interior al anvelopei;

  3. se respecta procedurilede montare,demontare,echilibrare, si umflare a cauciucurilor si schimbarea regulata a valvei;

  4. se respecta presiunea optima indicata de constructorul de automobile,de fabricantul anvelopei sau de personalul tehnic;

  5. veti fi informat cu privire la particularitatile anumitor anvelope specifice (anvelope su flacon scurt,anvelope cu rulare pe plat,anvelopa cu amestec de cauciuc auto-obturant);

  • In plus, pentru fiecare montaj,este necesara utilizarea unei chei dinamometrice pentru o strangere adaptata a rotilor,pentru asigurarea cuplului optim stabilit de constructorul de automobile.

  • De asemenea,trebuie sa tineti cont si de faptul ca anvelopele montate  pe o anumita osie,trebuie sa fie de acelas tip:aceeasi marca,aceleasi dimensiuni,acelasi tip de utilizare(carosabil,zapada,off-road),acelasi tip de constructie,acelasi indice de viteza si acelasi indice de sarcina.Exceptie de la aceasta regula se poate face doar prin utilizarea provizorie a roatei de rezerva.

  • Retineti!!!! Montarea, demontarea, umflarea si echilibrarea anvelopelor dumneavoastra trebuie efectuate cu echipament adecvat folosit de catre un personal calificat.

Nu sunt produse în această categorie.